Cupcakes och Michaels kalas =)

Hej alla fina läsare,
Hoppas ni mår bra =)
 
Ursäkta min dåliga uppdatering, jag har haft lite att stå i de här dagarna. Igår försökte jag göra cupcakes, och mina muffins blev så bra! Men frostingen (gjorde smökräm) blev dock inte så bra. Det smakade alldeles för mäktigt. =/
 
Jag ska försöka testa Ritas recept på marängfrosting och receptet hittat ni här! Jag försöker testa lite olika recept till Michaels kalas snart. ;) Jag har faktiskt beställt lite muffinsformar, tyll och cake pops pinnar från Rita som nyligen startat en webshop för alla bakälskare!
 
Jag hamnade även på Sockerrus blogg och blev helt paff av hennes kreationer!
Muffinsreceptet hittar ni här. Jag kan verkligen rekommendera detta recept om ni gillar saftiga och luftiga muffins!
Mashmallow pops till kalaset kanske? Enkelt och gott! =)
 
Cake pops är ett måste! Jag älskar verkligen dem, men det tar sån tid att göra cake pops (doppa i smält choklad, låta rinna av och ställa i kyl). Ni kan se de jag gjorde till Alexanders kalas förra året. Ni hittar bilderna här!
 
Jag kommer inte att göra Michaels tårta, utan den har jag beställt och ni får reda på vem som har gjort den efter kalaset. ;) 
 
Vi kommer att bli gaaaanska många under hans kalas (ca 18 vuxna). Jag kommer att få hjälp med matlagningen av svärmor och mamma. Jag har önskat lite favoriträtter och det blir middag denna gång istället för mezebuffe (som jag ofta bjuder på när vi blir många). I samma veva kommer vi att göra Michaels Danoke (tandfest) så det blir dubbelt firande. =)
 
Kram,
Melissa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0